Napa, 24 augustus 2016

24 augustus 2016 - Napa, California, Verenigde Staten

Het einde van de reis nadert onverbiddelijk. Vandaag van Sonora naar ons laatste hotel in Napa gereden. Een rit door de fruitschuur van California. Hier gaat het ze economisch voor de wind. Uitgebreide wijngaarden en fruitboomgaarden. Met kolossale huizen op het erf.
Onderweg meldt de boordcomputer van de auto dat nu een "Engine Oil Change Required" is. Ik ga er vanuit dat het een gewone melding is dat de auto toe is aan een onderhoudsbeurt. Bij een sanitaire stop onderweg in Rio Vista staan we bij een tankstation waar tegenover een Ford garage zit. Voor de gemoedsrust vraag ik daar toch maar even. Men verzekert mij dat ik nergens over in hoef te zitten en dat ik met een gerust hart naar Napa en vervolgens naar San Francisco kan rijden. Dusss...daar vertrouwen we dan maar op.
We komen om 13.30 aan bij ons hotel. We hadden er al op gerekend dat we niet meteen op de kamers konden. Dus hadden we onze zwemkleding al onder onze gekleurde jasjes aan gedaan :-). Toch bleek een van de kamers al beschikbaar. We kunnen de bagege dus kwijt en we gaan naar het zwembad. Het is strak blauw weer en een graad of 25. Niks mis mee. Met dit hele hotel is niks mis, een sjieke bedoening hoor.
Na het zwemmen besluiten we niet de stad in te gaan. We drinken nog wat en eten wat snacks in een van de gelegenheden van dit hotel. Daarna naar de kamer om deze blog te tikken. Straks nog wat tv kijken en vroeg gaan slapen. Morgen om 8.15 naar San Francisco International Airport. De Ford Edge inleveren en dan gaan we ons opmaken voor de terugvlucht. Om de cirkel helemaal rond te maken schrijf ik nog één blog vanuit Harlingen. Het zit er bijna op vrienden.

1. Sape:
    25 augustus 2016
    Luxe boel hoor daar in Napa. En wat een prachtige ligging. Het zal daar inderdaad goed toeven zijn. Een lekkere rustige dag gehad dus voor de Great Journey Back Home. Blijft toch wel een beetje spannend met die auto natuurlijk. Anders het laatste stukje maar lopen morgen, je wilt per slot van rekening toch naar huis niet.
    Wat zijn ze omgevlogen die weken. Jammer natuurlijk dat het voorbij is, maar denk dat het zo ook wel goed is geweest. Is toch wel vermoeiend zo'n reis en jullie hebben zo te lezen toch de reis van je leven gehad. Nog 1 nachtje lekker luxe slapen en dan lekker weer naar Harlingen.
    Voor nu welterusten (als jullie dit tenminste nog lezen voor je naar bed gaat) en voor morgen een heeeeele fijne, voorspoedige en veilige reis toegewenst.
    Nog 1 keer tot schrijfs!!!
  2. Hermien:
    25 augustus 2016
    Wat gaat de tijd snel....Goede reis naar huis!
  3. Paul Hooft:
    25 augustus 2016
    Doordat iets eindig is is het des te waardevoller en extra bijzonder. Diep op de voege ochtend, of zoals je wil op de late avond. Weet ik weet ik.
    Pak de leuning nog even Klaas en fijne vlucht naar huis.
  4. Kees van Kees en Linda:
    25 augustus 2016
    Wat jammer jongens. Geen zin om te emigreren? De IRS heeft misschien wel vacatures. Aan de andere kant mis je dan wel de visserij dagen. (fishersdays)
  5. Hanneke:
    25 augustus 2016
    Hoi, bedankt voor jullie fantastisch reisverhaal. Nu uitrusten denk ik.
    Klaas, tot snel op het werk.......
  6. Antoinette:
    25 augustus 2016
    Geniet van jullie laatste dag en alvast een goeie terugreis!! Alvast sterkte met de jetlag ;-)
  7. Eva:
    Goede veilige terugreis. Xxxxxx
  8. Ina en Herman:
    25 augustus 2016
    Wat een belevenissen en wat een prachtige reis, om nooit weer te vergeten. Jullie houden er prachtige herinneringen aan over en dat is onbetaalbaar. Je zal straks merken dat het verwerken van de reis pas thuis begint. Als je de vele foto's weer gaat bekijken en de verhalen gaat vertellen. Ik wens jullie een voorspoedige terugreis en zie uit naar morgenvroeg op Schiphol als ik jullie weer in m'n armen kan sluiten. xxxx