Mammoth Lakes, 21 augustus 2016

21 augustus 2016 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vandaag de extreme hitte achter ons gelaten. Vanuit Death Valley naar Mammoth Lakes in de Sierra Nevada gereden. Een onverwacht mooie rit. Death Valley was minder heet dan gisteren en het was er prachtig. We hadden een lange rechte weg door het grote niks verwacht. Het werd een tocht door spectaculaire bergen. Wat ook leuk was was dat we een overstekende coyote hebben gezien. Eigenlijk zijn we wel blij dat we uit Death Valley zijn. Die hitte is niet normaal meer. Gisteravond bijvoorbeeld. Na het eten wilden Miryam en Kirsten nog even zwemmen. Susan en ik liepen mee. Half negen 's avonds, het was al donker. Het was nog zo heet dat de wind gewoon pijn aan je ogen deed.
Na het ontbijt gaan we op pad. Om half drie waren we aangekomen in Mammoth Lakes. Een bergdorp waar in de winter volop geskied wordt. Ik ben best moe na deze rit en plof even op bed. De dames gaan nog even zwemmen
Het is hier in de bossen een heerlijke 26 graden. Een verademing! Om een uurtje of zes gaan we uit eten. We gaan de verjaardag van Susan nog even vieren. Ik had op Google een leuk eettentje gespot: Slocum's Bar and Grill. Was ook een leuke tent. Heerlijk gegeten. De bediening was weer uitmuntend zoals meestal hier in Amerika. Behalve vanochtend bij het ontbijt in Furnace Creek. Wat een bitch zat daar in de bediening zeg!
Morgen gaan we weer mooie natuur opsnuiven. En die is hier in ruime mate. Mooie meren, watervallen, bossen, warmwaterbronnen. Net al even werkoverleg gehad over wat we gaan doen. Wat het is geworden horen jullie morgen!

1. Sape:
    22 augustus 2016
    Wat een bijzonder stukje aarde dat Death Valley. En wat een hitte. Ik snap dat je dat ook wilt zien als je daar bent. Maar ik snap nog veel beter dat je er zo snel mogelijk weer weg wilt als je daar klaar mee bent. Er stond niet voor niets een waarschuwing op de site van dit Nationale Park voor extreme hitte tot wel 49 graden.
    Moet wel heerlijk zijn geweest om dan terug te gaan naar een behaaglijke 26 graden. De beschrijving van de natuur in Mammoth Lake klinkt heel aanlokkelijk. Ik wens jullie daar dan ook een hele fijne tijd toe. Zie nu alweer uit naar het verslag daarvan morgen.
  2. Paul Hooft:
    22 augustus 2016
    Slocum van "wordt u al geholpen" Klaas? Wat bijzonder. Dat mens moet nu ongeveer 200 jaar oud zijn. Als ik je verhaal lees en de foto's zie ben ik ook even in Amerika.
  3. Vera:
    22 augustus 2016
    Ongelooflijk die hitte. Dat het zeer doet aan je ogen, moet wel heel heet zijn. Gelukkig dat jullie het nu koeler hebben. Wij hebben hier twee dagen regen maar bij ons wordt het ook weer mooi. Dan is de overgang voor jullie niet zo groot bij terugkomst . Geniet nog van jullie laatste dagen van deze geweldige reis.
  4. Ina en Herman:
    22 augustus 2016
    Ik hoop dat Menno de computer van Pa weer aan de praat heeft gekregen. Het is mij vanmiddag niet gelukt en ze waren nogal van slag, want misten vandaag jullie reisverslag. Daar zien ze iedere dag reikhalzend naar uit. Pa leest het dan keurig voor. Hebben jullie geen computer over op kantoor, was de vraag van Ma. Hoe vertederend. Ze zien er naar uit dat jullie weer thuiskomen en zijn de dagen aan het aftellen. Het is best snel gegaan zeiden ze vanmiddag en dat kan ik beamen. De weken vliegen voorbij. Tot vrijdag.