Sonora, 23 augustus 2016

23 augustus 2016 - Sonora, California, Verenigde Staten

Op het gevaar af dat het saai wordt: vandaag alweer een supermooie rit gehad. Van Mammoth Lakes naar Sonora. Het eerste gedeelte stukje terug naar het Noorden, naar Mono Lake. Daar richting het Westen naar de Tioga Pass. Een bergpas op ongeveer 3300 meter hoogte. Op de top van de pas begint Yosemite National Park. We doorkruisen Yosemite van Oost naar West. Wat een ongelooflijk prachtig gebied is dat. De ohhh's en ahhh's houden niet op. Na iedere bocht opnieuw een spectaculair uitzicht. We stoppen dus vaak om het landschap in ons op te nemen en uiteraard om foto's te nemen. Dat doen we dan ook volop. We zien regelmatig berghellingen waar ooit brand heeft gewoed. Doet niks af aan de schoonheid van Yosemite. Dit was een heel aangenaam toetje zo aan het (bijna) einde van onze reis. En het leuke is: de hele rit hebben we een strak blauwe lucht. Dat is iets waar we meer van hadden kunnen hebben als ik toch ergens over mag klagen. Maar goed, dat hadden we uiteraard niet in de hand. Het is vandaag een aangename 34 graden. We komen om 13.30 uur aan bij ons hotel in Sonora. Je raadt het al. We kunnen niet meteen inchecken. Dat kan pas om 15 uur. Is niet erg. We vragen of we toegang kunnen krijgen tot het zwembad. Dat kan. Mooi, we hebben het zwembad voor ons alleen. Een uurtje later ploft er nog een gezin in het water. Ook een Nederlands gezin. Zij maken ook een mooie reis door het Zuidwesten van de States. Zij gaan vanaf hier naar San Francisco. En daarna zakken ze ook nog de kust af richting het Zuiden. We kletsen over onze ervaringen tot nu toe. Ook zij genieten volop van hun vakantie hier.
's Avonds gaan we lekker uit eten bij een tentje dat we via Google hebben opgesnord. Mooi medium om gebruik van te kunnen maken. We gaan naar de Diamond Back Grill, aan dezelfde straat als waar ons hotel zit. Nog geen kwartiertje lopen. We eten weer heerlijk en gaan rustig aan weer terug naar ons hotel. Morgen naar Napa Valley. Naar het meest luxueuze hotel van onze reis. Kirsten is nu met Miryam bezig om een massage te regelen via internet. We realiseren ons dat we nog maar een volledige dag hebben in deze vakantie. Donderdag is onze vlucht terug naar Amsterdam. We hadden het hier nog wel langer uitgehouden, behalve Kirsten. Maar dat heeft een bijzondere reden, of niet Sven :-). Morgen verder buitenlands nieuws vanuit Napa Valley. Dussss...tot dan dan!

1. Sape:
    24 augustus 2016
    Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Kan gewoon gebeuren: alweer een mooie rit. En dat geloof ik graag. Ook al gezien de mooie foto's. Je schrijft zelf al dat Google een mooi medium is en dat kan ik volop bevestigen. Via Google zoek ik iedere plek op waar jullie zijn en reis op die manier stiekem met jullie mee. Krijg op die manier een beetje een indruk van al jullie ohhhh's en ahhhh's. Al haalt het het niet bij het werkelijk beleven natuurlijk.
    Nog maar 1 volle dag!!!!! Wat is het snel gegaan. Jammer voor jullie en ook voor ons als lezers. Geniet dan maar extra veel van die laatste dag. Tot het laatste verslag morgen.
  2. Paul Hooft:
    24 augustus 2016
    Dat aan alles een eind komt bepaalt ook mede het plezier. Als het eindeloos zou mogen duren was je je veel minder bewust van het speciale. Tot zover GBJ Hilterman. Haha. Maar alle gekheid op een stokje, het is wel even wat hoor wat jullie zo even beleven. En steeds leuk, net als Sape al aangeeft, dat wij dat een beetje mee kunnen proeven. Geniet van de laatste dag(en) en alvast een veilige vlucht Back Home. Voor jullie zetten we de kachel hier even flink aan zodat het verschil wat te doen is.
  3. Kees van Kees en Linda:
    24 augustus 2016
    Om te janken: je kijkt langer dan een jaar uit naar de vakantie. Je knippert met je ogen en het is al voorbij. Maar wat een heerlijk avontuur
  4. Eva:
    24 augustus 2016
    Ja ja zo'n mooie reis voor altijd in jullie geheugen gegrift, en kirsten nog 1 dag ik snap het wel hoor dan staat svenny boy je op te wachten op Schiphol hoe leuk kan dat zijn ha ha. Ik ben benieuwd naar alle foto's die er zijn gemaakt, nog een fijne dag met weer allemaal indrukken die vast weer heeeel mooi zijn. Suus vanmiddag de opening van de visserijdagen, volgend jaar maar weer met z'n tweeën ha ha. Dikke tuuuuut uut een bloedheet Harlingen xxxxz