Mammoth Lakes, 22 augustus 2016

22 augustus 2016 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vanochtend om half tien ontbeten. Daarna er op uit om de omgeving te verkennen. We rijden naar een aantal bezienswaardigheden waaronder Devil's Postpile, een bijzondere rotsformatie. We rijden de bergen in tot we bij een soort wachtpost komen van de boswachterij. What are your plans, sir?, vraagt de vriendelijke dame. Als ik uitleg wat de bedoeling is, moeten we omkeren. Ik mag daar niet komen met de auto. Ik moet een paar mijl terugrijden en daar verplicht op de bus stappen. Ok, dan doen we dat. We kopen tickets en stappen op de bus. Ook een soort hop on hop off maar dan door de bossen. De natuur is hier schitterend. We zien de Devil's Postpile en Susan schiet weer mooie foto's. Op sommige bergen kunnen we zelfs sneeuw zien liggen. We zitten boven de 2500 meter. Als we teruglopen van de rotspartij naar de bus gaat het onweren en regenen. Gelukkig kunnen we snel de bus weer in richting opstapplaats. Daar lunchen we. Als we het eten op hebben lopen we richting auto. Het is nog maar nauwelijks 10 graden! Gisteren hadden we nog 45 graden te pakken! Niet te geloven. We rijden eerst maar terug naar ons hotel. Het weer knapt wat op en we gaan er opnieuw op uit. Naar een aantal bergmeren. We komen bij Mary's Lake en daar besluiten we waterfietsen te huren. Als we staan af te rekenen merken we wat commotie buiten. Wat blijkt: er loopt een beer in de buurt!! De locals komen meteen in actie. We horen iemand zeggen: Should I shoot him? Eerst zetten ze het op het schreeuwen waarop de beer rustig de heuvels inloopt. We zijn opgelucht, niet echt een fijn idee om zo'n wild dier zo in de buurt te hebben. Aan de andere kant: ook wel weer prachtig dat we er eentje in het eggie hebben gezien! We pakken de waterfiets en peddelen het meer op. We genieten van de prachtige natuur. In het hotel en in restaurants hangen foto's van hoe het er hier 's winters uitziet. Een ski-oord eerste klas. Het ziet er ook Oostenrijks of Zwitsers uit hier. Na onze bear encounter en het waterfietsen gaan we naar het hotel. Lekker ontspannen en wat tv kijken. Morgen weer een mooie rit over een bergpas van ruim 3000 meter, de Tioga Pass, en daarna door Yosemite National Park. Beloofd weer schitterend te worden. Eindpunt morgen is Sonora. Dussss....ik zeg tot morgen!

1. Sape:
    23 augustus 2016
    Schitterende groene wereld daar in Mammoth Lake. Een heel contrast met die doodse Death Valley. Zowel qua landschap als qua temperatuur en hoogte. En wat leuk die ontmoeting met een beer. Dat maak je niet zo vaak mee hier in Friesland.
    Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar de foto's. Hoop wel dat die er zijn van het waterfietsen. Heb namelijk nog nooit een waterfiets met peddels gezien. ; )
    Hoe is het met de auto? Die houdt het nog steeds vol zonder rode lampjes?
    Een hele fijne rit naar de volgende bestemming.
  2. Paul Hooft:
    23 augustus 2016
    Die beer zag in jou een lotgenoot denk ik. Mooie plaatjes weer.
  3. Kees van Kees en Linda:
    23 augustus 2016
    Wat zei die beer: "komt u hier wel om te jagen?"
  4. Pake en beppe:
    23 augustus 2016
    hier het havenplein alles oke het word zomer de groeten van pa en ma
  5. Antoinette:
    23 augustus 2016
    Volgens mij blijven jullie je verbazen over elke fantastische locatie die jullie bezoeken. En dan ook nog oog in oog met een beer, spannend maar ook een onvergetelijke ervaring! Amerika, zo divers, zo onbeschrijfelijk mooi. Geniet van yosemite, ook weer een prachtig gebied!
  6. Ina en Herman:
    23 augustus 2016
    Wat een spannende verslagen en nu maar liefst een beer op jullie weg. Volgens mij is de opbouw van deze reis geweldig. Wat een overweldigende natuur. Nog maar even fijn genieten van de laatste dagen. Voor je het weet staan jullie weer op Schiphol.